poniedziałek, 28 stycznia 2013

Tutorial- Russian Leaf- listek z koralików


Opisów wykonania tej ozdoby jest na pewno wiele . Mnóstwo ich widziałam, ale nie były dla mnie zbyt czytelne. Postanowiłam zapisać swój sposób, oparty jednak w jakimś stopniu na tym co oglądałam, bym zawsze mogła w dowolnej chwili wrócić do niego. Na prośbę wielu osób pragnę udostępnić efekt moich doświadczeń.



Potrzebne materiały i narzędzia:
·         koraliki Toho w rozmiarze 11/0- tutaj TR-11-25C( kolor A)
·         koraliki Toho w rozmiarze 15/0- tutaj TR-15-504 (kolor B)
·         nić nylonowa- Nymo, One G lub zamiennie nici do skóry Gabor60( ok. 80-100cm)
·         igła do koralików 12- musi przejść przez koraliki 15/0
·         nożyczki
·         opcjonalnie koraliki FP 3mm lub TR-11 do ozdobienia gotowego listka


Nawlekamy  na nitkę pierwsze koraliki tj. 1B-12A-3B. Od ilości koralików A zależy wielkość  listka- wg tego opisu powstanie listek o wymiarach ok. 3x5cm.
Ważne: nawleczone koraliki umieszczamy mniej więcej pośrodku nitki. Wyplatamy najpierw  prawą stronę listka, nitka którą zostawimy posłuży do wykonania jego lewej strony.
Przeciągamy nitkę przez pierwszy koralik A. Koraliki B ułożą się na kształt trójkącika .
Koralikami A ( w sumie 6) wykonujemy plecionkę ściegiem peyote- przewlekamy jeden koralik  pomiędzy dwa koraliki  z nitki. Na końcu rzędu przewlekamy nitkę przez mały koralik B. Możemy związać ze sobą oba końce nitki.
Powinniśmy otrzymać  to, co widzimy na zdjęciu, czyli środek naszego listka. Dalej będziemy pleść jego prawą stronę.
 
Nawlekamy na nitkę koralik A i zawracamy robiąc kolejny rząd ściegiem peyote z sześciu koralików.

1.Przy nawrocie w kolejnym rzędzie dodajemy koralik B.
Uwaga:  w tym miejscu możemy urozmaicić brzeg listka dodając zamiast jednego
 np. dwa koraliki B lub 1 B i 1A
Jeśli wybierzesz jeden z wariantów zastosuj  go do całego listka.

2.Robimy kolejny rząd dodając  5 koralików A.
3.Nawlekamy na nitkę 2 koraliki A i jeden B.
4.Przeciągamy nitkę przez pierwszy z grupy nawleczonych koralików i robimy kolejny rząd dodając  5 koralików A.

Powtarzamy czynności  zakreślone na szaro od 1-4 jeszcze 3-krotnie.
Ilość powtórzeń można zmienić- jeśli będzie ich mniej - powstanie krótszy listek  jeśli więcej – listek wydłuży się.
Zwróćcie uwagę, że u góry robótka będzie się rozszerzać a od dołu zwężać tworząc kształt rombu.
Wykańczamy prawy brzeg listka robiąc jeden rząd ściegiem peyote koralikami B.
Na igłę nawlekamy pozostawioną na początku nitkę i wykonujemy drugą stronę listka.
   

Podobnie jak po drugiej stronie wykańczamy brzeg listka
robiąc jeden rząd ściegiem peyote koralikami B.
W zasadzie  listek gotowy, możemy związać oba końce nitek i ukryć je w robótce lub tak jak na zdjęciu dodać kilka koralików pomiędzy obydwoma częściami. Otwarty środek pozostawić lub ozdobić wg uznania. 

Np. łącząc brzegi koralikami 11/0. Przykład zastosowania na poniższych  zdjęciach.
Tutaj użyłam do ozdoby listków  kryształków FP 3mm 
 
 



34 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za tutorial. Na pewno z niego skorzystam. Lariat z listkami jest przepiękny i ma cudowny kolor. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wreszcie listki jakich szukałam :) Bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako jedna z proszących o kurs- dziękuję :)
    Mam nadzieję, że sobie poradzę z nim.
    Monika.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwycił mnie ogromnie Twój lariat, gałązki nadały mu szczególnego, wyjątkowego charakteru...
    Świetna instrukcja, bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super!!! Pracochłonne i piękne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podziwiam, zachwycam się , jestem pod wrażeniem.... CUDO!

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś tzn z pół roku temu robiłam taki listek i wyszedł mi fatalnie :/ ale spróbuję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowne i naprawdę wyjątkowe,pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam po wyróżnienie http://maxii-aga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ładnie to wygląda :) przejrzysty tutorial :) spróbuję jeszcze raz zrobić taki listek - może tym razem mi się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Spróbowałam, ale zamiast rombu wyszło nie wiem co :) Jutro próbuję znów :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczności!! Może ja tez się kiedyś tym zajmę;) Jak narazie zapraszam do obejrzenia moich wypocin:)
    zielenie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękności:)
    No ja bym musiała zobaczyć "na żywo" jak to się robi:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wielkie dzięki za kurs, myślę że spróbuje zrobić kolczyki listki, jak mi się uda to dam znać :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za kurs, jest świetny!. Już listki zrobiłam i robię sznur( trochę inny bo takiego nie umiem) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten naszyjnik jest wprost cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Thank you for sharing you pattern. I love it!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dopiero dzisiaj trafiłam na Twój blog, i znalazłam ten tutorial. jestem pełna uznania dla Ciebie jako autora tak precyzyjnie skonstruowanego opisu. Bardzo trafia w moje oczekiwania. Bardzo Ci dziękuję za pracę włożoną w przygotowanie tego materiału. Z pewnością skorzystam w swojej pracy z tego tutoriala i nie omieszkam wskazać autora tego opisu.
    pozdrawiam enendorfina

    OdpowiedzUsuń
  19. Super tutorial! Listki zrobione na razie dwa,ale będzie więcej:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Thank you very mutch for your lovely patern! I finally have learned how to do"rusian leaf " because of you.
    Niki

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dziękuję za świetny tutorial. Listki są prześliczne! Moimi (nie aż tak bogatymi:) wykończyłam lariat. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  22. cudne! świetnie opisany tutorial, pozwoliłam sobie skorzystać:) dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Udało mi się! Dziękuję pięknie za tutka!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny turorial, szukałam akurat informacji na ten temat. Wykorzystam tą wiedzę w moich pracach. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Merci pour ce tutorial très clair

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniały kurs. Czy miałabyś coś przeciwko, gdybym zgłosiła lariat własnej roboty wykończony m.in listkami wd tego kursu do konkursu royal-stone? Jeszcze nie jestem pewna czy zdążę czasowo, ale nie chciałabym naruszyć praw autorskich do wzoru (o ile tak jak kurs jest twojego autorstwa ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Listki nie ja wymyśliłam, ja opracowałam tylko swój sposób ich wykonania- zresztą napisałam o tym w poście. O ile twój lariat nie będzie przypominał mojego, nie mam nic przeciwko wykorzystaniu tutoriala.

      Usuń
  27. Twój sposób wykonania listków bardzo przypadł mi do gustu :) Dzięki za tutorial i zapraszam do obejrzenia efektów mojej pracy na podstawie Twojego tutka na atydde.blogspot.com

    Pozdrawiam serdecznie, będę tu wracać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny tutorial , na pewno skorzystam :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Super listek, może kiedyś się odważę na spróbowanie. Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wonderful instructions. Thank-you for sharing

    OdpowiedzUsuń
  31. Thank you for sharing this. The pictures were so good I didn't need anything else. So glad I found this after so much searching. xx

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za komentarz :)