czwartek, 13 listopada 2014

Tutorial- bombka ze wstążek

Pamiętacie jeszcze mój kursik na wykonanie bombki z kawałków tkanin ?
Dzisiaj pokażę Wam jak stworzyć podobną dekorację ale z bardziej dostępnych dla każdego materiałów- czyli wstążek.


Wszystko co jest potrzebne przedstawia zdjęcie- dodam tylko , że użyłam wstążek satynowych różnej szerokości od 12-25mm oraz wąskich-6 i 3mm do dekoracji i wykonania zawieszki.
Kula styropianowa ma 80mm średnicy. Przyda się jeszcze igła z nitką, szpilka do zamocowania kokardy i odrobina kleju do tkanin lub kleju introligatorskiego.

Zaczynamy od narysowania linii pomocniczych na kuli- ułatwią nam przypinanie wstążek w odpowiednich miejscach- warto poświęcić temu chwilę by na końcu wszystko ładnie się zeszło. Nie jest to konieczne, ale ułatwi orientację.
Na skrzyżowaniu linii przypinamy kawałek wstążki- przykryje widoczną pomiędzy pierwszymi trójkątami powierzchnię kuli.
Przypinamy pierwsze 4 trójkąty ze złożonej wstążki- na jeden  taki element potrzeba ok. 6,5cm wstążki o szer. 25mm.  Im wstążka węższa, tym mniejsze odcinki. Np. wstążki o szer.20mm potrzeba ok. 4,5cm. Na zdjęciu widać jak wstążka jest złożona. Zróbcie to starannie, by czubki trójkątów się stykały a wszystkie linie pomocnicze zeszły się z liniami wyznaczonymi przez trójkąty.
Przypinamy kolejne rzędy wstążek, mogą być różnej szerokości ale trzeba zwrócić uwagę na to by zakrywały łebki szpilek. Kończymy pierwszą połowę przypinając ostatni rząd przy linii oznaczającej środek.








W identyczny sposób wykonujemy drugą połowę bombki.

Pozostało zamaskować miejsce połączenia. Przypięłam szerszą wstążkę, by przykryła wszystkie detale, które mają pozostać ukryte- końce wstążek i szpilki. Dodałam jeszcze węższą , bardziej ozdobną wstążeczkę, końce zagięłam pod spód i przypięłam szpilkami. Należy przy tym zwrócić uwagę by miejsce zakończenia tych wstążek wypadło na górze w tym miejscu zostanie również zamocowana kokarda.

Pozostało tylko wykonać kokardę. Kilkakrotnie składamy wstążkę szyfonową- mniej więcej na szerokość bombki- w tym wypadku ok. 8cm. Igłę wbijamy pośrodku i rozsuwamy wstążki by utworzyły rozetę. Kilkoma ściegami przeszywamy wszystkie warstwy.  Dodajemy zawieszkę wykonaną z wąskiej wstążeczki i i dodatkowe wstążki do dekoracji.



W miejscu łączenia wstążek  maskujących nakładamy trochę kleju i wpinamy kokardę ozdobną szpilką.
Gotowe :)


Nie zgadzam się na wykorzystanie zdjęć z niniejszego tutorialu do tworzenia kolaży na blogi,  Pinteresta lub inne tego typu strony. Tutorial może być udostępniany tylko jako całość, z adnotacją o autorze.













11 komentarzy:

  1. fajny i jasny kursik!
    robię bombki troszkę w inny sposób, ale myślę, że w tym roku spróbuję wg. Twojego..
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja Ci baaardzo dziękuję za kursik, zawsze mnie zastanawiało jak się robi takie bombki, pozdrawiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. QUe bonita queda, gracias por el tutoria, besos

    OdpowiedzUsuń
  4. Jolu, a ja mam pytanie - gdzie kupujesz wstążki? u mnie pasmanterii brak, czy gdzieś w sieci jest jakiś sklep godny polecanie, że kupię i będę mogła z tego robić? że nie będą się strzępić, nie będą za miękkie itd itp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Laobeth, ja wstążki kupuję w pasmanterii lub hurtowni w moim mieście. Widziałam też całkiem niezły wybór na allegro, ale nie mogę polecić konkretnego sprzedawcy. Mamy także coś w naszym sklepiku :)

      Usuń
  5. Przepiękna ta bombka! Chętnie bym ją zawiesiła na choince.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykorzystanie wstążek we wzorki to świetny pomysł :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjny tutorial, zawsze chciałam zrobić karczochową bombkę ale nie zabardzo wiedziałam jak teraz żałuję że już po świętach ale może zrobię jajko, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacyjny tutorial, zawsze chciałam zrobić karczochową bombkę ale nie zabardzo wiedziałam jak teraz żałuję że już po świętach ale może zrobię jajko, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za komentarz :)