czwartek, 9 lutego 2012

Bransoletka Flat Spiral - tutorial

Zgodnie z zapowiedzią przedstawiam sposób wykonania bransoletki Flat Spiral.

Do wykonania tej barnsoletki użyłam:
- 25 koralików 6mm - tutaj Fire Polish(FP6) - Luster Metalic Amethyst
- 44 koraliki 4mm -  tutaj Fire Polish(FP4) - Pink w/Black Stripe 
- ok. 450 koralików w rozm. 11 - tutaj Toho(T11) - Opaque- Frosted Lavender
- zapięcia typu toggle, ale może być nawet zwykły karabińczyk
- dwa metalowe, podwójne ogniwka - można też koraliki mocować bezpośrednio do zapięcia
- nici do wyplatania koralikami - użyłam monofilowych 0.2mm , ale mogą być inne, mocne dopasowane kolorem do koralików.
Potrzebna też była igła do koralików oraz nożyczki . Wszystkie materiały i akcesoria z naszego sklepiku jolinka.pl

 


1. Za pomocą szczypiec montujemy ogniwka do obu części zapięcia.
2. Nawlekamy na nitkę 6 - T11 i przekładamy igłę przez ogniwko - z koralików tworzymy zamknięte kółeczko kilkakrotnie przechodząc  przez koraliki.
 4. Nawlekamy na nitkę 3 FP6...
 ... a następnie 5  T11, 1 FP4 i znowu 5 T11
 5. Igłę przeciągamy przez ostatnie dwa FP6- wkłuwamy ją z przeciwnej strony.


6. Powtarzamy operację i układamy łuczek z koralików symetrycznie do pierwszego.
7. Dokładamy kolejny koralik FP6 a następnie 5 T11, 1 FP4 i 5 T11
 
i powtarzamy czynności z punktu 5 i 6 pamiętając, że igłę stale przeciągamy przez ostatnie dwa FP6
 
8. Powtarzamy do uzyskania pożądanej długości bransoletki.
9.Nawlekamy 1 FP6 i 6 T11- robimy kółeczko z koralików przechodząc jednocześnie przez ogniwko przy drugiej części zapięcia.

 10. Kilkakrotnie przewlekamy nitkę przez koraliki, by połączenie było trwałe i mocne. Koniec nitki przeciągamy przez bransoletkę i dokładnie zabezpieczamy.
 Gotowa  bransoletka...
Prawda, że proste:)


61 komentarzy:

  1. Faktycznie nie jest trudne. Myślałam, że to bardziej zakręcone:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste, a jakie śliczne! Spróbuję :)
    Dziękuję za ten tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam! Zieloną.. Krótkawą, bo mi koralików nie starczyło.. Jeszcze raz dziękuję :)

      Usuń
  3. o dzięki, dzięki...spróbuję swoich sił....A Twoje są jak z Jubilerskiego sklepu....pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taaa, proste;) To ja sobie postoję i popatrzę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, ja też myślę, że aż taką prostotą nie pachnie :) Cóż, dla chcącego nic trudnego, ale nie bez wysiłku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna bransoletka i świetnie wykonany tutorial :)Niby proste jak juz się dokładnie wie jak to zrobić, hihi
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. AZ MOZNA NABRAĆ OGROMNEJ OCHOTY NA DZIAŁANIE:))) SUPER TUTEK:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak spojrzałam na bransoletkę to nie myślałam, że jest tak łatwa w wykonaniu. Gratuluję zdolnych rąk!

    OdpowiedzUsuń
  9. O kurcze, rzeczywiście proste, a jak się widzi gotową to człowiek się głowi, jak to kto to zaplątał:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Prosta i jaka piekna niebawem napewno sprobuje Twojego tutka :o) Pozdrawiami i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  11. nie jest taka trudna na jaka wyglada a jest prześliczna ... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Super tutorial czytelny , przejrzysty dziekuję. Już koraliki przygotowane ciekawe co mi z tego wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Un magnífico tutorial, muchas gracias!! Una pulsera preciosa!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo czytelny kursik, na pewno skorzystam !
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. super kursik,kiedyś spróbuje bo bardzo podoba mi się ta twoja:)śliczna:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chcę wskaźnik ten artykuł na moim blogu, za zgodą
    dziękuję

    tutolibre.over-blog.com

    OdpowiedzUsuń
  17. faktycznie, nic trudnego :) z pewnością kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jolinka, niesamowite są Twoje robótki koralikowe! Pierwszy raz tu jestem i będę częstym gościem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję i kłaniam się w pas z wdzięczności za ten tutorial!:) Jaka tylko znajdę chwilę wolnego czasu, na pewno wypróbuję:)Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za możliwość zapoznania się z tutorialem - nabrałam checi na zrobienie, a z drugiej strony ... matko, to takie skomplikowane!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. To rzeczywiscie nie prosta sprawa, ale do odwaznych swiat nalezy :) Dziekuje za tutorial, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Phi! Łatwizna... :D Ale nie jak dla mnie... Podziwiam całą sobą!!!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Pewnie to naprawdę proste, skoro tyle osób tak twierdzi, ale próbować nie zamierzam :))) wolę popatrzeć na te cudowności.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super muszę spróbować ,ale na razie nie mogę się napatrzeć!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobiona co prawda z dwóch rodzajów koralików ale jest tutaj http://galeriaannaks.blogspot.com/2012/02/bransoletka-esplendor.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja ograniczę się do podziwiania, miło, zamieściłaś taki wspaniały kurs.

    OdpowiedzUsuń
  27. oj nie proste, ale jakie piękne !

    OdpowiedzUsuń
  28. Marzyłam żeby sobie zrobić taką bransoletkę- DZIĘKUJĘ za kursik. Jesteś Wielka!
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogę spełnić czyjeś marzenie:)
      Pochwalisz się efektem?

      Usuń
  29. To były moje pierwsze bransoletki koralikowe:)Bardzo przyjemnie się je robi i efekt jest imponujący:) Dzięki za polską wersję.Proponuję,abyś w swoim sklepiku sprzedawała gotowe zestawy na zrobienie takiej np.bransoletki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Arkadio:))) Pomysl naprawdę wart rozpatrzenia:)

      Usuń
  30. Dziewczyny, bardzo dziękuję za Wasze komentarze i czekam na Wasze wersje bransoletki:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne,śliczne, ale nie dla mnie. Nerwicy bym dostała. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaki świetny i czytelny tutek!:) Pięknie dziękuję Jolu, nie zawaham się go użyć!;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny tutorial. Nawet dla takiej zakrętki jak ja jest czytelny !! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. A oto moja bransoleta :)
    http://szkatulkaami.blogspot.com/2012/02/krysztaowo.html

    Dziękuję za Tutorial :*

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne kursy umieściłam link do nich na swoim blogu. Jeśli to ci przeszkadza to napisz. :) Zajrzyj do mnie na kursy papierowej wikliny.

    OdpowiedzUsuń
  36. super tutorial!!! Jestem zupełnie "zielona" jeśli chodzi o koralikowanie a udało mi się wykonać tą bransoletkę w 1,5 godz. Dziękuje serdecznie. Prosta technika, jasny, logiczny opis i urocza ozdoba w modnym kolorze milky Teal stała sie faktem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny tutorial!!! Bransoletka przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  38. śliczna bransoletka, kursik bardzo czytelny choć jako antytalent do tego typu plecionek pojęłam o co chodzi mniej więcej do 2punktu;-P

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepiękna bransoletka. Sama jutro się wezmę na próbowanie

    OdpowiedzUsuń
  40. zabierałam się od miesiąca i dzisiaj w końcu powstała moja. Niestety obfocić będę mogła za tydzień po powrocie dziecięcia ale efekt końcowy super. Tylko następną zrobię o jedno przęsło mniejszą, dzięki Jolinko :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Przepiękna bransoletka. Gdzie można dostać takie nici monofilowe 0,2 i czy są mocne? Jestem początkująca i swoje koraliki nawlekałam na żyłkę 0,25, która niestety szybko pęka :(

    OdpowiedzUsuń
  42. Przepiękna bransoletka. Gdzie można kupić takie nici monofilowe 02 i czy są mocne? Ja swoje koraliki nawlekałam na żyłkę 0,25, która szybko popękała :(

    OdpowiedzUsuń
  43. Jolinko, czy to normalne, że pierwsze "kółeczko" z Toho jest luźne? w sensie, nie układa się tak ładnie, jak kolejne "kółka", które wydają się sztywniejsze i może przez to ładniejsze? a może coś zrobiłam źle? pomożesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak rzeczywiście pierwszy element może układać się trochę inaczej niż byśmy sobie tego życzyły;) Może spróbuj jeszcze raz przeciągnąć nitkę przez to kółeczko ściągając ją trochę mocniej.

      Usuń
    2. yhm, tak własnie zrobiłam i jest jakby ciut lepiej, chociaż i tak to pierwsze kółeczko składa się ... mimo to, lubię te bransoletkę :o)
      dziękuję za tutek i za odpowiedź! no i przyjemnych Świąt :o)

      Usuń
  44. Gracias, gracias gracias. Una pulsera preciosa con su tutorial. No se puede pedir más. Me la llevo a mi carpeta.
    MariaM acabado en M

    OdpowiedzUsuń
  45. Rozwikłanie tego wzoru zajęłoby mi trochę czasu. Wielkie dzięki za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  46. natchnęłaś mnie, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  47. jaka powinna być długość nitki ? :)
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  48. Maaaam hurrra udało mi się zrobiłam :) co prawda z innych koralików ale efekt zadowalający

    OdpowiedzUsuń
  49. Wspaniała praca, absolutnie wyjątkowa!

    OdpowiedzUsuń
  50. Dziękuję za tutorial, z pewnością spróbuję zrobić. Przepiękna bransoletka.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za komentarz :)