wtorek, 13 października 2009

Włóczkomania




Znalazłam na jednym z blogów obcojęzycznych czapeczkę, która bardzo mi się spodobała. Nie lubię żadnych nakryć głowy, bo niezbyt efektownie w nich wyglądam, ale nie wiedzieć czemu pomyślałam, że w takiej będzie mi do twarzy... poza tym jestem już w takim wieku, że trzeba trochę myśleć o zdrowiu... ;))) Ale szczerze to już ją pokochałam:)))
Szukałam wzoru, kombinowałam, aż w końcu usiadłam jednego wieczoru, no może dwóch i wydziergałam coś takiego. Włóczkę już dawno kupiłam do szydełkowych koronek na serduszka, ale niestety, jest grubsza w porównaniu z poprzednią. Natomiast również zawiera domieszkę lnu i mam jej jeszcze trochę, ale zupełnie nie mam na nią pomysłu.
Chcę się też pochwalić prezentem jaki otrzymałam od Jagi przepiękne rękawiczki z bajecznie kolorowej włóczki... chyba jestem nienormalna bo zaczynam wyglądać chłodów, żeby móc już je zakładać ;)))

Jaguś Buziaki:))))
Informuję również, że zakupiłam śliczne włóczki na ażurowe szale... mnie też dopadło to szaleństwo i ruszam z robotą- zajęcie jak znalazł na jesienne wieczory. Mam tylko nadzieję, że uda mi się je skończyć jeszcze w tym roku ;)))

33 komentarze:

  1. Jaka cudna czapka, jaki piekny wzór !! a co prawda tez nie przepadam za nakryciami glowy ale popełniłam już tej jesieni dwa. Czy nieśmialo mogę poprosić o schemacik lub cenne wskazowki do wykonania tego cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Konstancja, ja sama kombinowałam wzór na podstawie zdjęcia, ale postaram się rozrysować schemat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jolinko z nakryciem głowy tak jak u Ciebie, źle mi w takowych i nie noszę, ale ta czapeczka jest przepiękna więc i ja bym się skusiła

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna czapeczka! taka w stylu retro! sukienka do kolan, płaszczyk, Owa czapeczka -jak nic-Dama:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O to, to... jak ją mam na głowie to cofam się w czasie, ha ha... do lat 30-tych ;)
    Tylko z tą damą nie bardzo się zgadza... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jola czapka jest świetna i na pewno bardzo ładnie w niej wyglądasz:D
    A tych szali to już się nie mogę doczekać! Oj, będzie się działo...;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jolinko wystarczy jak opiszesz tylko schemat wzoru podstawowego. Nawet bez rozrysowania to z reszta sobie poradzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Konstancjo, zaczynałam od góry czterema pęczkami, potem dodawałam do siódmego rzędu równomiernie kolejne pęczki. W ósmym rzędzie jest ich 32. A potem siedem rzędów pęczków prosto już bez dodawania. Następnie zrobiłam 10 rz. półsłupków nawijanych- narzucasz jak do sł. ale przerabiasz jak półsłupek. Zakończyłam ściegiem rakowym, czyli półsłupkami robionymi do tyłu. Brzeg jest bardziej stabilny, nie rozciąga się. "Pęczki" to 5 słupków złączonych na górze przerabianych na łańcuszku z poprzedniego rzędu i 3 oczka łańcuszka. W ostatnich rzędach pęczkowych dawałam 4 oczka.
    Ufff, chyba łatwiej byłoby mi wytłumaczyć schematem, nie wiem, czy zrobiłam to dostatecznie jasno. Jakbyś miała jeszcze jakiś problem to pisz. Oczywiście wielkość czapki będzie zależała od grubości nitki, ja robiłam ze średnio grubej - chyba 270m na 100g i szydełko nr4.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też nie cierpię czapek, wyglądam w nich jak księżyc w pełni, twoja cudniasta , myślę sobie że czas i mnie coś zrobić, kupiłam sobie nowy płaszcz i korci mnie aby wyciągnąć zakurzone druty i coś dziergnąć.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jolinko wszystko co robisz jest klimatyczne, we wszystkim widać Twoje serce i delikatność...

    OdpowiedzUsuń
  11. czapeczka jest przepiękna !!! i zazdroszczę ci tych tęczowych rękawiczek

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękna ta czapka :))) i na pewno twarzowa :) Jestem pełna podziwu nad Twoimi zdolnościami :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę czapki i rękawiczek... a przede wszystkim cierpliwości i zdolnych łapek...
    Oj, żeby mi ktoś taką czapusię dla smyka zrobił...
    Pozdrawiam ciepło...

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiekna czapeczka ... odpisałam sobie Twój opis ... dziękuję ... spróbuję zrobić.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie wykombinowałaś tą czapeczkę.
    ...i ja należę do klubu uczulonych na nakrycia głowy. Podziwiam je nie raz, ale już się poddałam i nawet nie przymierzam -oszczędzam sobie tym sposobem pewnego stresu i kolejnej załamki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jolinko dziekuję serdecznie. Będę próbować.Po weekendzie w mojej ulubionej pasmanterii ma być dostawa włóczek. Więć bedzie jak znalzał.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, jaka ładna:) I jest "przepis". Trza spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  18. it is lovely ! I like your knitting !

    OdpowiedzUsuń
  19. Prześliczna czapeczka - z serii muszę to mieć! Widzę opis- po południu pędzę po włóczkę!

    OdpowiedzUsuń
  20. Prześliczna czapka, może też się skuszę na nią, tylko muszę skończyć szal ażurowy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czapka śliczna, akurat szukam jakiegoś cudnego wzoru na czapkę taką jesienną i chyba właśnie znalazłam :) Przeproszę się z szydełkiem i zacznę. Może dzisiaj mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak się napaliłam na taką czapkę, że sobie to wszystko rozrysowałam... nie wiem tylko jak zrobić ten śliczny kwiatek.. znacie gdzieś może jakiś tutorial/opis, jak go wykonać??

    OdpowiedzUsuń
  23. Naila, jeśli podasz mi swojego maila to wyślę Ci schemat takiego kwiatka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaczęłam robić czapkę i wyszedł mi najpierw kwadrat - dodawałam 4 pęczki w rzędzie. To jednak chyba nie tak miało wyglądać :-( W 7 rzędzie mam 28 pęczków. Możesz jeszcze raz podpowiedzieć jak zrobić tą czapeczkę - plizzzzz

    OdpowiedzUsuń
  25. Alpio, spróbuję Ci pomóc:
    1rz. 4P(pęczki- 5 słupków przerobionych razem i 3 oczka łańc.)
    2rz.. 8P - po 2P w każdy łuk
    3rz.. 15P - w każdy łuk kolejno - 2P, 1P, 1P, 2P, 1P, 1P, 2P, 1p, 1P, 2P, 1P
    4rz. 20P - w każdy łuk kolejno - 5x *2P, 1P, 1P* powtarzać między gwiazdkami
    5rz. 25P - w każdy łuk kolejno - 5x *2P, 1P, 1P, 1P* powtarzać między gwiazdkami
    6rz. 29P - w każdy łuk kolejno - 3x *2P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P* powtarzać między gwiazdkami a następnie: 2P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P
    7rz. 32P w każdy łuk kolejno - 2x *2P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P* powtarzać między gwiazdkami a następnie: 2P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P, 1P
    Dalej robić bez dodawania pęczków tak jak opisałam to wcześniej. Nie ma siły musi wyjść ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzięki serdeczne - będę próbować jeszcze raz! Dam znać czy mi się udało :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. No i mam. Chwalę się moją czapką na wzór Jolinki, której dzięki wielkie za przybliżenie opisu jej wykoniania :*
    http://impresje-naili.blogspot.com/2009/11/szydekowe-azurki.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Jolinko ! Ja też nie lubię nakryć głowy, ale ta czapeczka jest super !!! Ja też dziergam pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  29. Piękna czapeczka. Wczoraj zaczęłam i zawiesiłam się na 3 rz. Rozumiem ,że po każdym pęczku robimy 3 ocz. łańcuszka.Mam więc 8 pęczków i 8 łuków.Teraz jak piszesz w 3 rz. w każdy łuk kolejno pęczki= 15, ale coś mi nie pasuje proszę o pomoc może jakiś schemacik . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękna czapeczka. Zaczęłam i zawiesiłam się na 3 rz.Rozumiem że po każdym pęczku robię 3 ocz. łańcuszka. Mam więc w tej chwili 8 pęczków i 8 łuków. tak? W 3 rz. jak piszesz w każdy łuk robimy pęczki kolejno i coś mi tu nie pasuje proszę Cię o pomoc może jakiś schemacik . :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za komentarz :)